menu

Garantie

De Boer Drachten geeft op de door de Boer geleverde artikelen de geldende fabrieksgarantie. Indien u aanspraak wilt maken op de garantie, vragen wij u om het garantieformulier compleet in te vullen. Na ontvangst van uw garantieaanvraag zal binnen 2 werkdagen contact met u worden opgenomen of het artikel retour dient te komen voor reparatie of dat er een vervangend artikel geleverd wordt.

Binnen Garantie

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van De Boer Drachten.

Buiten garantie

Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor u kosten verbonden aan het oplossen van een artikelklacht, dan informeren wij u hier vooraf over.

Reparatieperiode

Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de klantenservice zullen wij er alles aan doen om voor een snelle afwikkeling te zorgen. Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren wij u binnen 21 dagen over een verdere afhandeling.

Zichttermijn & retourregels

Voor bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in u bezit is. Binnen deze termijn mag een artikel in onbeschadigde staat worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden. U dient wel zelf de portokosten voor het retoursturen te betalen. 

De meeste onderdelen hebben wij niet op voorraad. Deze worden speciaal voor u besteld. Voor deze bestelling geldt dat de artikelen niet geretourneerd kunnen worden. Deze artikelen vallen buiten de zichttermijnregeling. 

Retourafspraak

Omdat wij de meeste onderdelen niet op voorraad hebben, bestellen we ze speciaal voor u. Hierdoor kan het soms zijn dat de levertijd wat langer is dan u verwacht. Bij de artikelen staat de levertijd gespecificeerd. Hier kunt u dan rekening mee houden bij uw bestelling. 

Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Bij het plaatsen van een bestelling dient u aan te geven dat u hiervan op de hoogte bent. Het standaard zichttermijn van 14 dagen geldt dan ook niet voor deze artikelen. 

Mocht u hier vragen over hebben, kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers.

Mocht u iets onder garantie willen retourneren voor reparatie, kunt u onderstaand formulier gebruiken.

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Klachten

Wij nemen klachten altijd in behandeling. Klachten over producten, service of leveringen kunt u per e-mail aan ons kenbaar maken. Samen met u wordt dan naar de beste oplossing gezocht. Iedere klacht zullen wij individueel en binnen 3 werkdagen beantwoorden. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door: beschadiging door opzet, of door nalatigheid; onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud; normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.